۲۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹

مدیر کل اوقاف اوقاف و امور خیریه خوزستان خبر داد:

توزیع بیش از ۳۰ هزار وعده غذایی در موکب اوقاف خوزستان در چذابه

توزیع بیش از ۳۰ هزار وعده غذایی در موکب اوقاف خوزستان در چذابه

اهواز- مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار وعده غذایی در موکب اوقاف خوزستان در پایانه مرزی چذابه بین زائران اربعین حسینی توزیع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی خاکباز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی همواره یکی از رسالت‌ های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه بوده که از ابتدای مهرماه سال جاری نسبت به برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، امامزادگان و تکایا اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی افزود: مراسم اربعین از برنامه های اصلی در ماه های محرم و صفر است که در این زمینه نیز در مرز چذابه با همکاری اوقاف اصفهان و مدیریت اوقاف خوزستان موکب حضرت علی اصغر (ع)  راه‌اندازی شده است.

مدیر کل اوقاف اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: این موکب ظرفیت اسکان حدود سه هزار زائر را داشته و روزانه ۶ هزار وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام در آن توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ هزار وعده غذایی در موکب اوقاف خوزستان در پایانه مرزی چذابه بین زائران اربعین حسینی توزیع شده است.

 وی بیان کرد: در موکب اوقاف استان برنامه های فرهنگی و مذهبی دیگری نیز از جمله اقامه نماز جماعت، مراسم عزاداری و سخنرانی روزانه برگزار می شود.

حجت الاسلام خاکباز گفت: این‌ موکب از ۱۸ مهرماه فعالیت خود را آغاز و تا سه روز پس از اربعین نیز به خدمات رسانی های خود ادامه می‌دهد.

وی اظهار کرد: همچنین این آمادگی را داریم تا ضمن خدمت رسانی به زائران اربعین در موکب اوقاف، بخشی از اقلام مورد نیاز سایر مواکب از قبیل آب معدنی و اقلام غذایی را نیز تامین کنیم.

وی تصریح کرد: اعزام ۱۰ مبلغ به مرزهای شلمچه و چذابه برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در میان مواکب از دیگر اقداماتی است که توسط اداره اوقاف استان خوزستان انجام شده است.

کد خبر 4745425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha